Ja då har man blivit med blogg då!

Precis flyttat ifrån mina nära och kära till en ny ort, där jag inte känner en kotte. Men jag har ju min tålmodige sambo och min lille vilde ettåring att umgås med, och det är inte fy skam det. Men jag saknar mina mammavänner mycket.

Du vet springa över en stund  och fika så barnen får leka och man själv får en behövlig paus och prata vuxenspråk ett par timmar.
Eller bara ta en promenad med barnvagnarna i bredd när vädret tillåter.
Eller lämna lillkillen hos mormor en timme så man kan åka och ta en fika UTAN barn.

Men men, nu bor jag här, och det blir nog bra med tiden. Men för tillfället är jag uttråkad som bara den, försöker  fördriva mina dagar med min lille son på bästa möjliga vis, medan sambon jobbar. Öppna förskolan här tackar jag gud för, och nu börjar ju vädret tillåta långpromenader (vilket tyvärr inte är min starka sida, men lillkillen älskar det, så man får väl offra sig) .

Ett stort intresse, som jag inte är säker på än om min lille ettåring delar eller inte, är inredning.
Att åka omkring o leta fynd på loppis, är rena julafton, att slita upp nya ikea är skitspännande och att strosa i affärer (både online och in real life) ger mig ett lugn i kroppen, fungerar lite som terapi. 
Så det fyller jag ut min tid med, att fylla mitt hem med saker jag gillar. 
Loppisfynd, marimekko, vita  möbler, mönstrade tyger, svart/vitt, färgklickar, mycket lampor, stilkrockar, roliga tavlor, egenfixat, ordning & reda, är några ord som beskriver min smak och mitt hem.
Visst köper jag en hel del, men att tråna och titta och leta efter prylar är lika mycket nöje det.

Så följ med mig i pryldjungeln. Och i min för tillfället lonely vardag...

Välkommen!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

HA
EN
SKÖN
VALBORG!!!

:-)

2007-04-30 @ 11:19:08
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0