Fy fan vad vi e bra

För vi har tagit studenden, för vi har tagit studenten...
Fy fan vad vi e bra, tralala... etc.

Den har satt sig på min hjärna ska jag säger er efter
att ha hört den ca hundra gånger under dagen.
Men skoj har det varit att ta emot sin kusin
lite smålullig efter ett par glas champange
och strålande glad på hennes stora dag.
God mat har vi blivit bjudna på med. 

Precis hemkommen.
Lillen somnade helt slut efter att ha busat med sina
kusiner som också var med på studentkalaset.
Och jag är ganska så trött jag med.
Men blir nog ändå fast ett par timmar vid datorn kan jag tro.
Sambon jobbar natten, så jag har inget annat för mig.
Också kom jag på att tre av lillens kusiner fyller år tre veckor,
så tänkte vara ute i god tid och leta födelsedagspresenter tänkte jag.
Så ska kika runt i diverse nätshoppar tänkte jag
och klura ut något kul till var och en.
En fyller ett, och de andra två fyller fyra år.
Så får se vad jag hittar på till dem...


Imorrn ska jag tillbringa dagen på loppis.
Varje år ordnas tydligen en superstor loppis i en ishall inte långt härifrån,
med hur mycket grejer som helst, så då hoppas jag hitta något kul!
Är ju ute efter fina kaffekoppar och  en stol till dataplatsen bland annat...


Hoppas ni haft en kanondag i det underbara vädret!
Ha en fortsatt trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0