Tropisk värme!

Ja det är det nästan nu ju. Helt underbart om jag får säga det.
Älskar sol och värme, då mår jag som bäst.
Ge mig en skål med jodgubbar och mjölk med så kan det inte bli bättre!
I
går var jag faktiskt och shoppade. Alldeles ensam.
Var så skönt att kunna springa i affärer och prova i lugn och ro.
Eller ja, de var väl att ta i, var hur mycket folk som helst som shoppade. Trots värmen.
Så det var långa köer till både provrum och kassor.
Men jag hade ju ingen brådska. Så jag fick lite köpt med!
Tyvärr så är det lite svårare att handla när man har en växande mage...
Lite trist faktiskt, men vill inte heller köpa på mig
massor av mammakläder för några månader bara.
Är ju mycket a-linje format mode nu,
men alla dessa sitter inte alltid så snyggt med mage,
utan man ser ut som ett tält i dem.
Måste vara skärning under bysten isåfall.

Sen igår på eftermiddagen var vi på grillfest  med sambons fotbollslag, med familjer.
 Var mycket trevligt! Fotbollsklubben bjöd på kött och potatisgratäng, mums.
 Lillen hade många kompisar att busa med där, så han var helt slut när vi kom hem.
Jag som är en väldigt social, gillar att gå på olika tillställningar,
och detta var första gången vi gjorde det i vår hya hemstad, så det kändes kul.
Ser positivt på framtiden, och hoppas på att lära känna någon här som jag kan umgås med...
Som det är nu tyvärr så åker jag en timme varje gång jag ska träffa någon vän eller släkting.
Vore kul att ha någon här att ta en fika med, eller gå till lekparken med när sambon jobbar.
 Men det tar väl sin lilla tid.
Allt har sin tid.

Idag var det stranden för hela slanten. Lillen var lite rädd för vattnet idag,
sen han dök i ofriviiligt häromdan när han skulle doppa fötterna.
Men efter en stund så vågade han plaska lite ändå.
Så söt sprang han omkring, naken i bara en liten solhatt, och charmade alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0