Hemnetist - Javisst!



Hej mitt namn är Mamamekko, och jag är Hemnetist.

Jag är beroende av Hemnet.
Tycker det är sååå kul att spana in i andras hem alltså.
Å där finns ju en hel del att se, och det kommer ständigt in nya objekt.
Dygnet har för få timmar dock för att hinna gå igenom alla bostäder. Tyvärr. =)

Blir helt lycklig när jag hittar sådär vackra, härligt personliga hem.
Så mycket inspiration man råkar på! 

Och det finns gott om gräsliga hem också.
Många goda skratt kan man få =)

Sen tycker jag det är så trist med
superstilrena hem utan några prylar.
Visst de kan vara vackra att se på på bild.
Men inte tusan kan man trivas så?
Nu vet jag ju att massor av hem superstylas inför försäljning,
men jag vet även att det finns folk som verkligen bor så .
Men smaken e ju som baken.

Å alltså jag gillar med när de är ordning o reda och inte för mycket prylar.
Men kanske fler än 3 i ett rum iallafall.

Men de e klart, det är ju superbra för miljön och va minimalist.
go for it alla minimalistiska miljövänner.

Jag köper för mycket, å de är inte bra för miljön.
Ja vet. Har faktiskt ångest för det. Ibland iallafall.
Men jag köper ekologiskt och miljömärkt, i den mån det finns....
Å källsorterar ALLT.
Å försöker att inte ta bilen i onödan...
Å storhandlar en gång i månaden.
Å handlar faktiskt en hel del på loppis/auktion = återvinning.
Å tjatar på alla att göra alla dessa grejer.

Sådär, nu stillade jag mitt dåliga samvete lite =)


image1151

Fint å se på o bra för miljön- javisst!
Men bo så vore enligt mig trist

Bild: Hemnet


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag är också Hemnet-beroende sen flera år tillbaka. Jag gillar att beundra och förfasas över andras hem. *s* Och det är kul att se hur trenden växlat från "rörigt hemtrevligt" till "tomt och oinbott". Visst ser det minimalistiska trevligt ut på foto, men jag undrar hur många som VERKLIGEN lever sådär...?

2008-01-03 @ 17:54:16
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman
Postat av: Malin

Här har du en till hemnetist:P KUL e d! kram!

2008-01-03 @ 18:11:40
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Mariakoden

.....men sååå lättstädat!!!!!!!!!!

2008-01-03 @ 18:51:10
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! Bra inlägg. Håller med dig. Många hem är jättefina & stilrena men inte skulle man vilja bos så. Bilden är snygg men lite väl stelt och tomt. Skulle inte vilja ha det så hemma även om sakerna var snygga...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0