Kommit till en mycket viktig insikt =)




Skämt åsido, inte så viktig insikt, men ändå...
Har insett att jag är en svart/vit inredningsmänniska, nästan fullt ut.
Har trott ett tag att jag vill ha färg hemma, och gärna i olika mönster, sådär retro.
Och gärna mycket prylar, lite loppiskänsla sådär.
Men efter en vecka med det har jag tröttnat.
Så det är lika bra att inse att det är det svartvita jag trivs bäst med.
Någon liten färgklick känns ok.
Och trä, gärna teak eller andra mörkare träslag är mer än välkommet,
men annars är det det vita med inslag av svart, och grafiska svart/vita mönster som gäller. 
Inte för mycket prylar framme vill jag ha heller. Jag strävar absolut inte efter minimalism, för jag gillar prylar alldeles för mycket, men jag vill ha ordning o reda, lättstädat och bara saker som jag gillar riktigt mycket får stå framme.

Sen finns det såå mycket jag tycker är snyggt, hos andra, och på bild, men som sagt, jag vill inte bo så.
Bara inspireras och njuta av det.

  

image1332




   image1336

image1337

image1338  image1339

image1340

bilder lånade från Sköna hem



Kommentarer
Postat av: Malin

Svart och vitt är riktigt snyggt ju och det håller dessutom i längden. Kram

2008-04-30 @ 13:00:38
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Lilla My

Bildrna du visar är så snygga.Så vill jag ha det och lite färg här och där....tror jag.Jag vet inte riktigt min stil men jag gillar 50-60 tals stuk..Snyggt.Sofie Anderssons hem är så läckert.Jag ser att några av bilderna är därifrån..Ha en trevlig valborg

2008-04-30 @ 16:18:49
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: eastcoastmom

Underbara bilder. Vi har också mest vitt hemma, vit med lite färgklickar och bara ekgolv. Ovanligt för att vara ett amerikanskt hus (men vi är ju svenskar! som råkar vara bosatta här)

2008-05-01 @ 23:05:17
URL: http://villha.blogspot.com
Postat av: Linda P

Då är vi två ;)

2008-05-02 @ 14:34:40
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag är också lite likadan, fast vi har nog lite fler färger än svart och vitt... rött och valnöt också.. och så gröna blommor. Jag är likadan klädmässigt, svart och vitt. Det fungerar alldels utmärkt här. Förstår verkligen hur du menar! :D

2008-05-04 @ 16:01:00
URL: http://lisenis.blogg.se
Postat av: fotograf

Vill påpeka bara att du bryter mot upphovsrätten som "lånar" bilder sådär. Fotografen har rätt att kräva ersättning - den ideella delen av upphovsrätten innebär en rätt till byline vid bilden (alltså namn). Sen har vi den ekonomiska delen. Har du frågat om lov? Du knycker bilder på samma sätt som vissa gör med låtar, laddar ner.

2008-05-16 @ 07:48:57
Postat av: mia

Hej



Jag undrar om någon vet vad det är för tyg på kudden i det vita soffan ovan. Det är svart vitt och ser lite ut som jordglobar på varandra.

2008-10-28 @ 23:13:26
Postat av: Archive

Beautiful site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0