Hahahhhahhha...



Jag kom på mig själv förut, att jag har inget liv.
Sitter och drömmer om framtida fondväggar, till vårt hus vi någon gång köper.
(vi letar inte ens hus, kanske ligger några år fram i tiden liksom)
Bläddrar i inredningstidningar och tänker "den dagen vi har hus, då ska ja ha det sådär också"...

Vad hände med mitt favoritmotto "Carpe Diem", fånga dagen, leva i nuet?
Varför inte inreda det hem jag har nu, istället för att bara fantisera om mitt framtida hus...

Med stora ytor för barnen att springa på över härliga vitmålade golv...
Ett kombinerat pyssel/datarum...
En bibliotekshörna...
En tvättstuga med svart/vit rutigt golv...
En walk in closet...
En ångande bastu, där man kan sitta på fredagkvällarna när barnen somnat å ta sig en kall öl... =)
En stor altan där grillning förekommer var och varannan dag,
bär och frukt i den grönskande trädgården, egenodlade grönsaker i land och växthus...


ååå... jag blir tokig. I have no life.
Eller så är väl inredning helt enkelt mitt liv...
Ja så e de.
(Efter min älskade familj såklart!)

Å drömmar ska man ju ha, eller hur!

Sen drömmer jag om andra saker med. RESOR bl.a...
Tyvärr kan vi inte boka någon resa förrän sambon e klar med polisutbildningen,
vi har varken tid eller råd innan dess...
Fast de e klart.
Försöker jag mig på köpstopp, å sparar de slantarna istället
så kanske man kan ta en sista minuten i sommar...
Tål att tänkas på =)






Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är aldrig fel att drömma :) Det gör jag både gärna och ofta. Haha, vet inte hur ofta sambon fått höra frasen "sen när vi flyttar vill jag ha..." Kram Sandra

2008-02-05 @ 22:12:41
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tror att det där med att drömma om annat, hur det ska bli sedan, det hör till. När du har ditt hus så kommer du kanske drömma om att ändra si och ändra så. Kanske är det det som driver oss människor...

2008-02-05 @ 22:18:37
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Kicki

Jag känner igen mig! Nu vill ju jag inte flytta, men man har ju massor med planer på hur det ska se ut och sist jag kollade växte det inga pengar på våra träd:-)

Till lampskärmen jag gjorde så limmade jag fast tyget med textillim(som f ö luktar skunk:-(
Klipp till tyget med lite vikmån och limma sedan fast kanterna runt skärmen.Se bara till innan att det inte lyser igenom tyget.Vissa lampskärmar kan lysa igenom lite fult,så kolla innan du börjar limma! Viktigt också att kanterna på tyget är lite snygga och jämna eftersom det syns på lampskärmen sedan.

En brun bumling-golvlampa fyndade jag på Blocket för 500kr, men jag söker efter en kycklingul tak- eller bordsBumling.Norm 69 är läckra, tur att de inte kostar flera tusen.Lampoman är härligt!

2008-02-06 @ 11:36:07
URL: http://iverashus.blogspot.com
Postat av: mrspitepalt

Jag gör exakt samma sak. Drömmer och planerar det där livet som ska komma när vi bor i vårt hus. Allt ska alltid vara städat, bara fina tapeter och välstruckna gardiner överallt. Inte tusen räkningar som ligger på köksbordet, inte ett helt berg med kläder på stolen i sovrummet och inte tre stora lådar som står och väntar på att bäras upp på vinden. Bara fint och rent och alldeles... alldeles underbart!

2008-02-06 @ 12:41:17
URL: http://www.mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Helen

Hej,
Jag hittade din blogg genom att googla på barnspis eftersom jag letar efter en sådan till vår lekstuga. Jag såg den turkosa/vita som du visat tidigare på din blogg och blev jätteförtjust! De verkar dock inte ha den kvar på Designonline tyvärr... Tänkte höra om du kunde hjälpa mig med var man kan hitta den. Vet du?
Tack på förhand!
Hälsningar
Helen

2008-02-06 @ 20:16:12
Postat av: Malin Inspiration&design

Man måste få drömma! =) Känner igen mig i dit tänk. Det finns så mycket man vill göra i huset. Å inredning är ju så kul Men viss, man skulle försöka befinna sig i nuet lite mer. :) Kraam

Postat av: Nilla

Min tankar kretsar också mycket runt när/om vi flyttar till hus just nu... Man renoverar och möblerar, ...i tankarna.

2008-02-09 @ 11:35:27
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Redheadgrrl

Know the feeling! Jag drömmer mig ofta bort över inredningsbloggar och tidningar. Och vi har ju hus, numera, en gammal tillbyggd stuga, men i och med att vi har så lite plats, så blir det en del drömmande som inte får plats så att säga. :-)

2008-02-10 @ 21:12:58
URL: http://lilla-redet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0