Att köpa-att göra-att fixa-mat-etc.listor.....



Ja jag är en list människa, som säkert många av er därute kan jag tro =)
Kan fylla hela block med mina diverse listor,
kan vara alltifrån vad som ska handlas på Willys, att göra i veckan,
vad jag önskar mig, vad jag ska köpa härnäst,
framtida födelsedagspresenter,
traderavinster som ska skickas iväg, 
checka av listor inför diverse arrangemang...

Ja listan på listor kan göras lång =)

Men jag måste liksom strukturera upp allt som försigår i mitt huvud,
för annars skulle det inte vara någon ordning på något.
Blir som en befrielse var gång jag skriver ner en lista.
Och en ännu större när man bockat av alla punkter. 

Några listor jag skrev igår...

Att köpa IKEA måndag:

Sängöverdrag 90x200cm
Tvättställsunderskåp VÄTTERN
MARETE öljettgardiner vita
3 st ramar RIBBA 30x40cm
1 st ram RIBBA 50x50 cm
1 st svart vattenkanna VÅLLÖ
2 x påslakan
1 x KAKTUS påslakan lillens rum blå/turkos
Stektermometer
Kaffekoppar
LOTS 4 speglar till insida garderob sovrum
Bäddmadrass 90x200
SPONTAN behållare /krok till kylskåp/magnettavla
LYCKLIG fjärrkontrollficka
rullgardin TUPPLUR vit 120 cm
Barnmatstol
2 till Källsorteringbackar
Små blomkrukor
Presentpapper & snöre



Fixa till Mollys dop om en vecka...

Köpa cerise sidenband till dopklänningen
Beställa smörgåstårta
Köpa kaffe , dricka, småkakor, servetter
Baka kladdkakor
Köpa strumpbyxor till mig
Hämta nyckel till församlinghemmet
Duka i församlinghemmet
Leta rätt på dopklänningen


Önskelista lillens 2- årsdag

Vattenfärg
Leklera
Målarbok
Leksaksdammsugare
Pyjamaser
Böcker
Astrid Lindgren filmer
Byggare Bob film
Cd skiva med barnsånger
Trehjuling

Att fixa i veckan

Ordna försäkring Molly
Ansöka om vårdbidrag för Molly
Fixa allt till dopet
Ringa blivande arbetsgivaren om sommarens jobb
Boka tid tandläkaren
Skicka iväg traderapaket
Rensa & röja ordentligt här hemma
Fota saker/kläder som ska säljas på tradera
Lägga ut sakerna på tradera


Ja sådär kan det se ut i mina anteckningsböcker hemma,
sida upp å sida ner med LISTOR, LISTOR, LISTOR....





    image1247   image1252
image1248image1249
image1250   image1251

Bilder: lånade från IKEAs hemsida








Kommentarer
Postat av: Ulli

Listor är alltid bra! Det är en skön känsla att bocka av Att-göra-listan.

Ha en fortsatt bra söndag och har det så kul på Ikea. Hoppas du får tag på det du ska ha och kan bocka av på listan.

Kram Ulli

2008-02-24 @ 11:49:40
URL: http://inredningmedmera.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Listor är bra tycker jag! Jag är också en listmänniska... Men jag kan säga att den svarta vattenkannan har jag varit på jakt efter jättelänge. Första vid fjärde besöket fanns den hemma! Jag var alltså där vid tre olika tillfällen och fick svaret att den kommer på måndag osv. Maximal otur alltså, att den var slut alla tre gångerna. Nu har ju inte vi långt dit, som tur är. Men ändå! :) Håller tummarna för att den finns hemma för dig!

2008-02-24 @ 11:54:38
URL: http://www.tjornebrant.se
Postat av: Sandra

Jepp jag är en av dem! Det känns så bra att strukturera upp allt i en enkel lista, men sen är det inte säkert att jag får så mycket gjort från listan :)
Kram Sandra

2008-02-24 @ 14:16:07
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: mamma millan

hihi;)

Japp, är med en list majja..har lister överallt....för handling, för dagen , veckan , sommar projekt, pyssel projekt, bokproje, barnens aktiviter...ja allt....kanske dumt...men Thats me...snart får jag väl göra lista över mina listor;)

Go kväll Millan

2008-02-24 @ 20:05:16
URL: http://mamma-millan2.blogspot.com
Postat av: Emma

Åhh, vad skönt att se fler som skriver listor om ALLT, jag är oxå en sån. Har listor överallt och hittar jag inte penna och papper så skriver jag på mobilen=)Och som du säger, det är enbefrielse när man gjort det!?=)Hoppas din dag på Ikea blir bra, kram emmsan

2008-02-24 @ 22:06:07
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Sara

Skönt att det finns andra som är lika listtokiga som jag själv. Jag nämnde den här fascinationen för en kompis en gång, i tron att hon var likadan. Men istället tittade hon på mig som om jag inte var riktigt klok i huvudet och sa att nej, så där håller hon aldrig på. Så jag var rädd att det bara var jag som skrev listor över precis allting här i livet.
Men så är alltså inte fallet :)

2008-02-25 @ 10:57:10
Postat av: Anonym

Jag forsoker och forsoker med mina listor men det gar sallan bra. Onskade att jag kunde skriva mera listor. Tror att jag kan komma ihag allt i huvudet, men det ar ju omojligt.
anna

2008-02-25 @ 11:53:02
URL: http://www.brojer.blogg.se
Postat av: Camilla

Hihi... det finns fler listomaner ser jag. Jag har också en hel del listor o jag älskar dem faktiskt... igår bockade jag av en - STORHANDLINGSLISTAN...
Ha det!

2008-02-26 @ 09:48:22
URL: http://husnr8.blogg.se
Postat av: Anonym

Kul med listor. Själv gör jag dom i huvudet o det är inte lika bra.
Måste bara fråga blev så nyfiken o jag hoppas du inte tar illa upp o vill du inte så strunta i min fråga.
Men jag såg att du skrivit "ansöka om vårdbidrag". Är hon/har varit sjuk eran söta lilla Molly?

2008-02-26 @ 19:32:24
Postat av: Malin Inspiration & design

Haha, jag är likadan!!! =)En riktig "listmänniska". :)

Postat av: Samuelkaia

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.

2009-03-24 @ 08:31:46
URL: http://samuelkaia.20six.fr
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-20 @ 02:18:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0